היררכיית החוק
היררכיית החוק
משחר האנושות גילו חכמים תוך התבוננות בטבע ובעולם שיש איזה שהיא היררכיה וסדר בעולם. יש סדר ביקום יש איזה שהיא תבנית, תבנית זאת בנויה שכבות שכבות אחת מעל השניה. כמו שיש עולמות גבוהים יותר במערכת הטבעית מהקוסמוס העצום ועד המיקרו-קוסמוס, אף הוא בחוק.
עמוד שדרה של חוקים אלו הוא מבנה מהגבוה ועד הנמוך. אבות האנושות וחכמינו השאירו לנו עדויות למשהו גבוה יותר השומר על משהו אחר נמוך, אך גם מעליהם ישנם גבוהים יותר:
“אם עשק רש וגזל משפט וצדק תראה במדינה אל תתמה על החפץ כי גבה מעל גבה שמר וגבהים עליהם” קהלת: פרק ה’, פסוק ז’.’
1 – החוקים האוניברסליים: חוקים הכוללים את כל הנשמות התבוניות הם 7 חוקי ההרמטיקה מתוך הספר The Kybalion הקבליון: החוק הראשון: הכל עשוי ממוח/מחשבה שכל אלוהי [The All Is Mind] וכל מה שאנו רואים וחווים בממלכת החומר כעולם, יקום או מימדים גבוהים יותר. כל הקיום בבריאה נשמע לחוק עליון זה. זהו מדע האלכימיה של הנשמה.
מקורו נסתר לעין ושוכן במוח האלוהי של כל אחד מאתנו, ובמוח הקולקטיבי כאנושות באתר. האתר הוא השכבה שבין החומר לרוח. האתר הם גם המים האוניברסאליים וגם הרוח האלוהית השורה ומחברת הכל יחד. האתר הוא מקום הממשק האלוהי של הנשמות כאשר הן נושאות תפילה להגיע למציאות גבוה טובה ומיטיבה יותר.
2 – החוק הטבעי: בראשו חוקי המוסר בהם “עשה טוב וסור ומרע” ציווי אלוהי שעלינו לעשות ולחפש טוב, להימנע מרע. כל הציוויים האחרים של החוק הטבעי מבוססים על הציווי הזה, כלומר כל הדברים שהתבונה המעשית מטבעה מבינה שהם טוב אנושי או רע, לכן הכרה בנטיות הטבעיות שלנו לטוב מורה על מצוות החוק הטבעי. בנוסף חוקי הטבע נובעים גם מהאלמנטים שהם אבני הבניין למציאות הפיזית הטבעית: אדמה, מים, אוויר, אש ואתר.
3 – החוק המקובל: חוק האדמה הגבוה, כיוון שמדובר על קרקעות ואדמות. מקורו נעוץ באנגליה לאחר הכיבוש הנורמני בתקופת 1066 של המלך ווילאם הראשון. אחריו המלך ג’ורג’ ה- 2 ביסס אותו דרך “המגנה כרטא” שערך בשנת 1215. החוק המקובל מבוסס על חוקי תרבות ומנהגים קדומים הקשורים למקרקעין דיני מסחר ונישואין מתקופה בה לכל חבל ארץ, מחוז, היו החוקים המקובלים של אותו מקום. חוקים מנהגים אלו של תרבות מכונים גם ‘מנהג המקום’.
החוק המקובל באנגלית “”Common Law מקורו אם נתחקה אחר התחביר הלטיני Munus/Munis שפירושה בעברית לתת שירות או מתנה. מכאן אנו למדים על שיתוף מתנת היחיד לקהילה. בסיסו הקדום עומד על משפטים מהתנ”ך או נוצריים כנסייתיים [מלשון כינוס, התכנסות ביחד], דיני יושר והגינות ומעיד על מקורו הקדום.
החוק המקובל עבר גלגולים ועיוותים רבים אך בסופו של דבר אומץ באנגליה על ידי שופטי ויועצי המלך שיצרו מערכת חוקים המבוססים על סמך פסיקות שניתנו בעבר. ועד להתפתחות מערכת משפט המקובל המבוססת היום על חבר מושבעים שהגיעו להחלטה משותפת על סמך העדויות בסוף המשפט ופסיקתם קבעה בסופו של דבר את כפות המאזנים. החוק המקובל הוא החוק הגבוה של האדמה והוא הכלי החזק ביותר של העם הריבון, זהו בעצם שלטון העם.
4 – אמנות בינלאומיות: התנהלות ברמה פוליטית בינלאומית בה הממשלות כתאגידים מסחריים מקבלות על עצמן הוראות כיצד עליהן לפעול בכפיפות ו / או תוך שיתוף פעולה עם מדינות אחרות או עם אותם תאגידים ריבוניים שמעליהן. חשוב להבין שאת האמנות הבינלאומיות כותבים בני אדם ריבוניים [המאוגדים בחברות פרטיות מסחרית – אגודות ריבוניות] חותמים וקובעים עבור כל המדינות על הסכמי שלום, סחר, זכויות האדם וכו’.
5 – החוק המסחרי: מקורו בתקופת הפיניקים שהיו פיראטים באגן הים התיכון בסביבות תחילת הספירה הרומית, לאחריה הגיעה תקופת התאגדות הגילדות באיטליה, שלב התארגנות חוקית של המחסר הימי. לימים הפכו חוקים אלו לקודים של נפוליאון עד גילגולו לחוק האדמירלות הימית – הוא חוק שטר המטען. היום חוק האדמירלות הימית נמצא ב35,000 אלף הוראות וקודים של החוק המסחרי המאוחד ה Unified Commercial Code ומיושמות במסחר בעולם כולו. וניתן בהחלט לומר שהם חוקי הפיראטים המודרניים לעבדות ושדידת האנשים על ידי הממשלות הפדראליות.
6 – החוק האזרחי – צווים הוראות, פקודות, ונהלים תאגידים בתוך המדינות, חוקים פדראליים ממשלתיים, מחוזיים, בין עירוניים וכן הלאה. שליטת התאגיד המסחרי בישויות משפטיות למסחר. החוק האזרחי בעצם מכיל בתוכו את חוקי המסחר המאוחד, ומסדיר ישויות משפטיות ולא אנשים פרטיים.
האדם החי באופן טבעי נמצא בחוק הטבעי, נשמתו קשורה בקשר ישיר לחוזה גבוה יותר חוזה הנשמה. הגוף כבול לחוקי האדמה, והנפש קשורה לחוקי הפיקציה ושאר תעתועי הממשלות כשלטון בעם דרך החוק האזרחי.
דע את עצמך.