מהו תחום שיפוט?

תחום שיפוט

3 תחומי שיפוט נמצאים בתנ”ך בעולם: בבראשית א’ פרק כו’ תחום שיפוט הים, האוויר, והאדמה/ארץ, עליה נתן לנו הבורא לשלוט או לרדות בה, בכוונה מקורית לשימור על תחומי שיפוט אלו ולשמר את הטוב שיצר עבורינו.

וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֔ים נַֽעֲשֶׂ֥ה אָדָ֛ם בְּצַלְמֵ֖נוּ כִּדְמוּתֵ֑נוּ וְיִרְדּוּ֩ בִדְגַ֨ת הַיָּ֜ם וּבְע֣וֹף הַשָּׁמַ֗יִם וּבַבְּהֵמָה֙ וּבְכׇל־הָאָ֔רֶץ וּבְכׇל־הָרֶ֖מֶשׂ הָֽרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָֽרֶץ׃

תחומי שיפוט:

המילה חוק באנגלית law מכילה בתוכה את 3 תחומי השיפוט:
אדמה Land
אוויר Air
מים Water

1 – אוויר: אוויר השמיים: הברית הכי גבוהה עם הבורא, תחום משפטי הקשור לנאמנות. היא ההבטחה והאמון האלוהי בדבר הברית שלו איתנו ” בראשית ט, טז “וְהָיְתָ֥ה הַקֶּ֖שֶׁת בֶּֽעָנָ֑ן וּרְאִיתִ֗יהָ לִזְכֹּר֙ בְּרִ֣ית עוֹלָ֔ם בֵּ֣ין אֱלֹהִ֔ים וּבֵין֙ כׇּל־נֶ֣פֶשׁ חַיָּ֔ה בְּכׇל־בָּשָׂ֖ר אֲשֶׁ֥ר עַל־הָאָֽרֶץ”. בחוקים ההרמטיים המוח העליון האלוהי באדם עצמו.

2 – אדמה: חוק האדמה הגבוהה בנושא אדמות חופשיות וקרקעות, החוק המקובל הדין הפרטי בין אנשיים חיים. חוק האדמה תקף מאמנה חוקה בין בני אדם חיים המחליטים לכונן ביחד כ’עם’ על חבל ארץ, קבוצה, אנשיים פרטיים, מסחר הדין הפרטי. [גוף האדם “וַיִּיצֶר֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַֽיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה” בראשית ב, ז]

3 – מים/ים: חוק המסחר, חוק האדמירלות הימית, מקודד בחוק האזרחי ובחוקי הUCC החוק המסחרי המאוחד דיני מסחר בין המדינות ותחום המסחר הפרטי [שלא מן הדין בחוק האדמה].

האטימולוגיה מסבירה את מקור המילים פירושם ומשמעותם גם אם נסתרה מאיתנו במילוני החוק והלקסיקונים השונים, הרי שכאן יש לנו תשובה חד משמעית.

תחום שיפוט = Jurisdictionהמאה ה13, תחום שיפוט, “ניהול צדק”, [iuris dictio] מצרפתית עתיקה, מהביטוי ius “חוק, זכות” +(משפטן)= dictio “אימרה” לומר צדק, “להראות” “לבטא בחגיגיות”, כלומר “היקף או טווח של כוח מינהלי” אדמיניסטרציה, תחום עליו משתרעת סמכות משפטית או שיפוטית” מסוף המאה ה14. במשמעות “סמכות שיפוטית, זכות לחוקק ולאכוף חוקים” “judicial authority, right of making and enforcing laws” מתחילת המאה 15. סמכות שיפוט.

חבר מושבעים = Jury קבעו מספר אנשים, שנבחרו על פי חוק והושבעו לקבוע את העובדות והאמת של תיק או אישום שהוגשו להם וליתן פסק דין”, מאות 12-14, מאנגלו-צרפתית וצרפתית עתיקה juree מלטינית של ימי הביניים iurata “שבועה, חקירה שיפוטית, גוף מושבע של בני אדם”.

משמעות “גוף אנשים שנבחרו לקחת פעולה לעשייה” משנת 1851. חבר המושבעים הגדול העיד מתחילת 15C. באנגלו-צרפתית (le graund Jurre), פשוטו כמשמעו “גדול”, שנקרא כך בהתייחס למספר חבריו (בדרך כלל 12 עד 23). תיבת המושבעים היא משנת 1729;

Meaning “body of persons chosen to award prizes at an exhibition” במקור וכשמפרקים כל מילה לחוד מבחינה אטימולוגית מתגלה לנו משהו אחר לחלוטין: body of persons chosen גוף נבחר
to award החליט אחרי בדיקה מעמיקה, Prizes דבר שנלקח בכוח , לקחת ולהחזיק. מצרפתית המאה ה13
Exhibition פעולה לעשייה מצרפתית המאה ה14 מלטינית ימי הביניים iurata “שבועה, חקירה שיפוטית, גוף מושבע של אנשים”, חלק עבר של הלטינית iurare “להישבע”, מ-ius (גניטיב iuris) “חוק, שבועה” jurist jury

sui juris -אני המושבע/החוק. שנות ה-1610, “בגיל וכושר מלא”, ומכאן מסוגל לנהל את ענייניו בעצמו; ברומא העתיקה, “במעמד של מי שאינו כפוף ל-patria potestas”, שליטתו המשפטית ושליטתו של האב על צאצאיו. מ-su.

החוק הקנוני הרומאי מדבר על המושבע במשמעות של “אני החוק” sui juris ועל ממשל עצמאי. תיעוד מהכתובים בתנ”ך נמצאים בישעיהו פרק ט’ פסוק ה’, המדבר על ממשל עצמי של העם, מוזמנם לקרוא את הפרק ולנסות להבין את המשמעות שישעיהו אולי מדבר על האדם השלם, האלכימיה של הנשמה. מזה נבנו חוקים גבוהים של ממשל עצמי בכל העולם – החוק המקובל ממשל עצמי של העם:

“כִּי־יֶ֣לֶד יֻלַּד־לָ֗נוּ בֵּן נִתַּן־לָ֔נוּ וַתְּהִ֥י הַמִּשְׂרָ֖ה עַל־שִׁכְמ֑וֹ וַיִּקְרָ֨א שְׁמ֜וֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ֙ אֵ֣ל גִּבּ֔וֹר אֲבִיעַ֖ד שַׂר־שָׁלֽוֹם”

מה שנקרא אטטנומיה autonomy, אתה נותן את התוקף לעצמך, שלטון עצמי אוטו במובן של עצמי, ונומיה מלשון Name שם או נומינוס שאומר אתה ממנה את עצמך. “מצב אוטונומי, כוח או זכות לממשל עצמי”, שנות ה-1620, של מדינות, מאוטונומיה יוונית “עצמאות”, שם עצם מופשט מאוטונומי “עצמאי, מ-autos “עצמי”.
בעוד הממשלות [תאגיד מסחרי למטרות רווח] שפועלות לפי החוק האזרחי אך מתעלמות מהחוק המקורי החוק המקובל לממשל עצמי של העם, הן שולטות בכל תחומי החיים ובביתי המשפט.

השופטים משחקים בכפל פנים, מצד אחד הם שופטים בבתי משפט ציבוריים, ולכן הם אמורים להיות משרתי ציבור מכספי הציבור, ומצד שני הם כולם משלמים לרשות הבאר באנגלית [BAR אגודת שופטים ועורכי הדין בעולם] ולכן הם מחויבים ונשבעו לצדק עבור המלכה של אנגליה ולא עבור הציבור. [ראה 12 חזקות החוק הקנוני]
השופטים ללא מוסר או אתיקה מבזים את בסיס החופש וחירויות אדם כאשר מטרתם היא רווח בלבד, בתי המשפט משולים לשוק בשר ללא צדק וחסר דין אלמנטרי.